01 november 2007

Michael Nystås hyllar Drifters kommande skiva på dansbandsbloggen.se


Dansbandsbloggens Michael Nystås hyllar Erika Sjöström, sångerska i Drifters, och utnämner henne till landets just nu bästa sångerska.
Den 26 oktober var det stort releaseparty i Borgen i Norrköping för Drifters kommande skiva "Ett liv med dig" (Frituna) som släpps i butik den 7 november. Bland andra Åsa Karlström, en av dansbandsgenrens mest framgångsrika låtskrivare senaste året, var där.
På Drifters skiva som släpps om en knapp vecka finns Åsa och Mats Larssons låt "Låt kärleken födas" med.
Och låtlistan och Nystås blogg skvallrar om att det är många intressanta nummer på skivan. B.la. Ann-Louise Hanssons gamla hit "Don't slam the door" och Carolas munumentalt vackra "Ännu en dag", ursprungligen inspelad med Carola 1984 på skivan "Steg för steg" (Mariann).
Den senare har gett mig gåshud mer än en danskväll. Då med Blender som framför den helt utsökt. Blender som för övrig är landets absolut bästa live-orkester just nu, och de sprider en genuin glädje från scenen varje gång de äntrar den. Mycket beroende på deras strålande sångerska Maria Persson. Hon har samma starka utsrålning som ovan nämnda Erika Sjöström.

Återkommer med med mer ingående kommentarer om Drifters nya skiva när jag fått den i min hand... Enligt vad min "rival" och förebild Michael Nystås skriver i sin blogg kan det här mycket väl vara årets bästa skiva, hittils. Jag har själv stora förhoppningar på Fernandoz kommande skiva där Git Persson äntligen återkommer på skiva. Jag försöker luska lite om skivan och återkommer med mer fakta om även den framöver....

Inga kommentarer: