05 november 2007

Martinez släpper ny spännande singel i slutet av veckan.

Martinez släpper ny singel på fredag med färska sångerskan Claudia Unda. Bandet har släppt tre riktigt bra fullängds plattor de senaste tio åren så mina förväntnigar är höga.

Martinez från Sundsvall har haft har haft flera duktiga sångerskor genom åren, b.la. Agnetha Olsson som numera turnerar med sin fästman Peter Grundström från nedlagda Thor Görans. Det kör bland annat en show där de hyllar Lena Philipsson och Tomas Ledin. Tillsammans med Agnetha har bandet haft flera framgångar på b.la. Svensktoppen med låtar som Henrik Åberg-duetten "En dans i morgonsolen" och "Min man". Nu senast hette sångerskan Lillan Vestman, som tvingades sluta i bandet på grund av ryggproblem. Med henne hade de b.la. en hit på Sveriges radio P4:s kalaslist med melodin "Kommer sakna dig så", en av bandet allra bästa låtar enligt min mening.

Numera heter alltså sångerskan Claudia Unda och hon har en spännade musikalisk bakgrund. 1999 deltog hon i Melodifestivalen som en av fem medlemmar i tjej-gruppen Ai. En annan av medlemmarna i Ai var välkända tv-profilen Josefine Sundström. Låten de framförde hette "Bilder av dig" (text/musik: Stephan Berg) och är ett av två spår på nya singeln. Nu i en ny mer dansant version.


Kommande singelns andra spår "Grannen mitt emot" är en melodi av framgångsrika låtskrivar-duon Åsa Karlström och Mats Larsson och utlovas på Martinez snygga hemsida vara en riktig rackarrökare.

Framåt helgen får ni veta vad jag tycker om nya singeln, den verkar minst sagt lovande...

foto: www.martinez.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

LER..
JA DET SKA BLI KUL ATT HÖRA DIN RECENTION,,LÅTEN E ENLIGT MIG,,LITE EGEN,,,,OCH TEXTEN E HÄMTAD FRÅN EN VERKLIG HÄNDELSE,,
GRANNEN OCH MIN VÄNS ROLIGA START PÅ RELATIONEN,,SLUTADE I FÖRLOVNING,,DEMOLÅTEN HAHA HAR DOM FÅTT SOM MINNE,,LER
HA EN BRA TISDAG
KRAM ÅSA

dansbandskungen sa...

Nu blir jag ännu mer nyfiken... Alltid roligt med låtar som sticker ut lite.
Skulle vara roligt att höra demon också, är det du som sjunger på den?
Må så gott Åsa/Kram Robban