06 november 2007

Martinez nya singel lovar gott för kommande full-cd.

<
Martinez nya vokalist-fynd Claudia Unda som jag berättade om i gårdagens inlägg visar framfötterna på Martinez nya singel.

Claudia Unda hade premiär som sångerska i Martinez i slutet av september och visar tydligt att hon håller minst lika hög klass som bandets tidigare sångerskor.

Nya singeln bjuder som jag nämnt tidigare på två melodier. Den första är "Bilder av dig", melodifestival-låten skriven av Stephan Berg Claudia framförde tillsammans med gruppen Ai 1999. Stephan Berg är mannen bakom b.la. Eurovision Song Contest-vinnaren "Fångad av en stormvind" med Carola, vilket borgar för hög kvalité. För att funka bättre på dansbanan har låten arrangerats om lite grand, i mitt tycke faktiskt till det bättre.

Melodin och arrangemanget för tankarna till Mickys platta "Så länge du vill" från 1996. "Jag har bilder av dig i mitt hjärta, minnen av en sommar för längesen. En gåva från himlen är allt jag behöver, vår lycka beror på dig", sjunger Claudia för mannen som lämnat henne. Mycket storsint välkomnar hon honom att komma tillbaka till sig. En melodi i samma höga klass som hitmelodin "Kommer sakna dig så".
Claudia har en vacker, innerlig röst som för tankarna till stora namn som Jenny Silver (F.d. Öhlund) och Carina Jaarnek eller ovan nämnda Mickeys sångerska Mia Sandström.

Spår två på nya singeln är en lättfotad, snabbfästande bugglåt med härligt dragsplsintro skriven utav hitmakarna Åsa Karlström och Mats Larsson. Titeln är "Grannen mitt emot" och är en text med verklig bakgrund som handlar om en kvinna som förälskat sig i just grannen mitt emot. Melodin är mycket Martinez men för också mina tankar till insomnade Helene & Gänget.
Man får inte veta om det blev något mellan grannarna i texten, men som Åsa Karlström avslöjar i sin kommentar till mitt tidigare inlägg, är de numera förlovade. Jag ber att få gratulera Martinez till en utmärkt ny singel , nu hoppas jag att en fulländs skiva är på gång. Nämnas bör också Johan Sjödin som gjort ett strålande jobb som producent på nya singeln som släpps nu på fredag.

Foto: www.martinez.se, alldeles färska bilder på b.la. Claudia som lades ut på Martinez hemsida idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

god morgon
sitter här 04.40
och filar på en ny låt,,
jasså minsann du har redan hört den,,haha nu blir jag nyfiken,,
jag för fina ord,,det värmer en låtskrivares hjärta,,,
kram Åsa

Anonym sa...

Hej! Låten är verkligen kul och dansa till. Ju mer man lyssnar på den starkare blir den. Mvh Nalletuss